تبلیغات
بانک اطلاعاتی مهندسی صنایع

  • مدیریت

با توجه به اینکه سایت های آپلود سنتر اکثرا ف ی ل ت ر  شده اند ، لذا عکس ها و بعضی از فایل های موجود دچار مشکل است ، با عرض پوزش از شما ، در اسرع وقت لینک ها را اصلاح خواهیم کرد.

-  چنانچه در دانلود مقالات ، جزوه ها و ... موجود با مشکلی مواجه شدید ، میتوانید از طریق فرم تماس با ما یا قسمت نظرات مربوط به همان مطلب ، درخواست لینک دانلود دیگر نمایید

راه های افزایش بهره وری

 

عنوان مقاله : راه های افزایش بهره وری

نویسنده :

گرد آوری و تنظیم : مانوئل ا.



در ادامه 51 راه افزایش بهره وری چه در زندگی چه در محل کار و ... معرفی شده اند ، نظر شما چیست ؟ آیا تحقق آن ممکن است ؟ 

برای مطالعه ی کامل این مقاله بروی ادامه مطلب کلیک نمایید ...


اهداف :

1. در زندگی هدف داشته باشید .
2. میزان پیشرفت خود تا رسیدن به آن اهداف را بررسی کنید .
3. برای رسیدن به هدف باید جنگید . هدفی که آسان بدست آید موجب تحریک و شادمانی نیست ، هدفی هم که دست نیافتنی باشد باعث دلسردی است . لذا هدف درستی برای خود داشته باشید .
4. یک نقشه طولانی مدت برای خود ترسیم کنید .

 


پست الکترونیکی و ارتباطات :

5. صندوق پستی منظمی داشته باشید .
6. تمامی آدرس های پست الکترونیکی خود را در یک جا کنترل کنید . مثل outlook
7. زمانی پست الکترونیکی خود را کنترل کنید باعث عدم تمرکز نشود . این شامل نرم افزار کنترل کننده پست الکترونیکی هم می شود . در زمانی که به شدت سرگرم کاری هستید رسیدن یک نامه می تواند باعث از بین رفتن تمرکز شود .
8. برای پیغام های پر استفاده یک قالب بسازید .
9. بهتر است برای صبح روز کاری بعدی صندوق پستی شما حاوی نامه ای بی پاسخ نباشد .
10. ازیک نرم افزار برای مدیریت تماس ها استفاده کنید .

 


کارها :

11. یک To Do List روزانه داشته باشید .
12. کارهای خود را در انتهای روز بسنجید .
13. یک To do list هفتگی داشته باشید .
14. To do list هایتان باید با اهدافتان هماهنگ باشد .

 


مدیریت زمان :

15. مدت زمانی که برای وب گردی سپری می کنید مشخص و محدود باشد .
16. از یک تقویم برای مدیریت deadline ها استفاده کنید .
17. تعداد RSSهایی که می خوانید را کاهش دهید ، فقط آنهایی که واقعاً مفید هستند را نگه دارید .
18. RSS ها را به دو دسته شخصی و کاری تقسیم کنید .
19. تعداد افرادی را که در twitter دنبال می کنید محدود باشند .
20. از نرم افزار برای محاسبه زمانی که روی کارها صرف می کنید استفاده کنید .
21. زمانی مشخص برای آموزش یا انجام پروژه های متفرقه قراردهید .
22. کارهایی که باعث از دست رفتن زمان می شود را شناسایی کنید .
23. زمانهایی از روز را که کار مفید می توانید انجام دهید را مشخص کنید .
24. از دو مانیتور استفاده کنید .
25. کارهایی که به آن علاقه ندارید ولی ملزم به انجام آن هستید را با سرعت و دقت انجام دهید تا زمانی که روی آن صرف می کنید آزار دهنده نباشد .
26. اول کارهای کوچک را انجام دهید .
27. زمانی مشخص برای ایجاد شبکه دوستانه اختصاص دهید . شما برای کار و زندگی احتیاج به دوست دارید !

 


سازماندهی :

28. bookmarkکردن اطلاعات و سایتهای مورد علاقه می تواند مفید باشد .
29. عادت های خوب برای خود درست کنید .
30. یک کمک برای خود استخدام کنید .
31. اگر لازم است قسمتی از کار خود را به دیگران بسپارید .
32. از whiteboard استفاده کنید .
33. برای انجام کارها اولویت بندی داشته باشید . اگر به deadline یک کار نزدیک شده اید قطعا ً آن کار در اولویت است .

 


فیزیکی :

34. هر وقت خسته شدید استراحت کنید .
35. ورزش کنید .
36. خواب به اندازه کافی داشته باشید .
37. غذای سالم بخورید .

 


روحیه و احساسات :

38. محیط کار را تغییر دهید تا تمرکز داشته باشید .
39. مسافرت بروید .
40. موفقیت های خود را جشن بگیرید .
41. محل کاری راحت داشته باشید ، احساس آرامش در محیط کار مهم است .
42. محل کارتان تمیز باشد .
43. کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید .
44. از استرس دوری کنید .
45. روی کاری تمرکز کنید که بهتر از بقیه انجامش می دهید .

 


مالی  :

46. از نرم افزارهای مدیریت پیش نویس قرارداد استفاده کنید .
47. از یک نرم افزار ساده برای مدیریت کارهای مالی استفاده کنید .
48. اگر حجم کارهای مالی شما زیاد است یک حسابدار استخدام کنید .
49. هر کاری که به شما پیشنهاد می شود را قبول نکنید ، بهترین ها را انتخاب کنید تا در اجرای پروژه ها دچار مشکل نشوید .

 


برای خود حد و مرز داشته باشید :

50. ساعت کاری مشخصی داشته باشید .
51. محل کار از محل زندگی شما باید جدا باشد .



سئوال مهم :

آیا همه اش در زندگی ایرانی عملی است ؟!


منبع : www.hamedb.com

مقالات مرتبط :
- افزایش بهره‌وری در بخش خدمات
- چرخه مدیریت بهبود بهره وری در سازمانهای تولیدی
- معمای بهره‌وری مدیران و رشد اقتصادی كشورها