تبلیغات
بانک اطلاعاتی مهندسی صنایع

  • مدیریت

با توجه به اینکه سایت های آپلود سنتر اکثرا ف ی ل ت ر  شده اند ، لذا عکس ها و بعضی از فایل های موجود دچار مشکل است ، با عرض پوزش از شما ، در اسرع وقت لینک ها را اصلاح خواهیم کرد.

-  چنانچه در دانلود مقالات ، جزوه ها و ... موجود با مشکلی مواجه شدید ، میتوانید از طریق فرم تماس با ما یا قسمت نظرات مربوط به همان مطلب ، درخواست لینک دانلود دیگر نمایید

نقشه فرایند و طراحی مجدد فرایند

 

عنوان مقاله : نقشه فرایند و طراحی مجدد فرایند

نویسنده : مهندس مانی مصباح

گرد آوری و تنظیم : مانوئل ا.



تلاشهای مهندسی مجدد، شركتها را به وعده چشم گیر بهبود در كیفیت، خدمات، بهره وری و سودآوری ترغیب می كند. مهمترین تأثیر آن تمركز و در نتیجه افزایش آگاهی از فرایندهای كسب و كاراست.

برای مطالعه ی کامل این مقاله بروی ادامه مطلب کلیک نمایید ...

چکیده

تلاشهای مهندسی مجدد، شركتها را به وعده چشم گیر بهبود در كیفیت، خدمات، بهره وری و سودآوری ترغیب می كند. مهمترین تأثیر "انقلاب مهندسی مجدد" تمركز بر - و در نتیجه افزایش آگاهی از - فرایندهای كسب و كاراست. در دهه 80 شاهد یك "انقلاب كیفیت" در آمریكا بودیم. شركتهای آمریكایی میلیون ها دلار و ساعتها تلاش برای مدیریت كیفیت جامع (TQM) و بهبود مداوم صرف كردند. همانطور كه وارد دهه 90 شدیم، مهندسی مجدد فرایند به محبوبیت رسید (با ISO 9000 ، Six Sigma و Lean ) و دوباره شركتها به شدت در آن سرمایه گذاری كردند. هنوز با این وجود، توجه كمی به آنچه كه می توانست به عنوان اصول اساسی در نظر گرفته شود، می شد. چرا كه بهینه سازی فرایند نه تنها به چگونگی طراحی یك فرایند بلكه همچنین به نحوه مدیریت آن وابسته است.

هر سازمانی مجموعه ای از فرایندها – فنی و ماهیتاً وابسته – است. این فرایندها، نوعی فعالیتهای كسب و كار هستند كه شركت به منظور تولید ارزش، ارضای نیازهای مشتری و ایجاد در آمد، اجرا می كند. تردیدی نیست كه مدیریت فرایندهای شركت كلید موفقیت سازمان است. همانطور كه در فوتبال صادق است بهترین بازیكن بی ارزش است اگر در اجرا نقص داشته باشد. پروفسور دیوید.ای.گاروین از Harvard Business School در مقاله ای بیان می كند،"زمانی كه شركتی فرایندهای خود را از طریق مدیریت كیفیت جامع یا مهندسی مجدد به ثبات می رساند، امیدوار به دستیابی به فرایندهای برتر می شود. اما این فرایندها هنوز باید مدیریت شوند. اینكه چگونه مدیریت شوند تعیین خواهد كرد كه آیا شركت پتانسیل كامل آنها را درك كرده است یا نه. "

مدیریت موفق فرایند مستلزم مستند سازی مداوم، تحلیل و تلاش برای بهبود جهت كارآمد ساختن و طراحی مجدد به منظور حفظ مزیت رقابتی در محیط پویای كسب و كار می باشد. مدلهای كسب و كار و ابزارهای شبیه سازی قابل دسترس جهت ارزیابی و مدیریت فرایندهای یك سازمان وجود دارد، اما همه آنها باید با درك كاملی از اصول آغاز شوند: ورودی های فرایند، تعاملات، خروجی ها و روابط متقابل هر كدام از آنها. همانطور كه مشخص شد، ما قادر هستیم:

1- درك كنیم كه چگونه فرایندها در "سیستم كسب و كار" شركت در اثر متقابل هستند.

2- محل عیوب فرایند كه مشكلات سیستماتیك ایجاد می كنند را تعیین كنیم.

3- تعیین اینكه كدام عیوب سیستم كل، عیوب فنی فرایند را موجب می شوند.

4- تعیین اینكه كدام فعالیت ها برای مشتری ارزش افزوده ایجاد می كنند.

5- كارآمد ساختن و بهبود جریان های كار.

6- شناسایی فرایندهایی كه نیاز است دوباره طراحی شوند و/یا حوزه هایی كه نیاز است دوباره ساختار دهی شوند.

7- بهبود كارایی و رضایت مشتری.


متن کامل مقاله ی فوق را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید :


لینک کمکی : 

مقالات مرتبط :
- مهندسی مجدد ( Reengineering ) چیست ؟
- مدل‌سازی فرآیندهای كسب و كار ( BPM ) در مهندسی مجدد
- شش سیگما ، یك ضرورت و نه انتخاب
- شش سیگما و مدیریت كیفیت جامع
- مدیریت کیفیت جامع ( TQM ) چیست ؟