تبلیغات
بانک اطلاعاتی مهندسی صنایع

  • مدیریت

با توجه به اینکه سایت های آپلود سنتر اکثرا ف ی ل ت ر  شده اند ، لذا عکس ها و بعضی از فایل های موجود دچار مشکل است ، با عرض پوزش از شما ، در اسرع وقت لینک ها را اصلاح خواهیم کرد.

-  چنانچه در دانلود مقالات ، جزوه ها و ... موجود با مشکلی مواجه شدید ، میتوانید از طریق فرم تماس با ما یا قسمت نظرات مربوط به همان مطلب ، درخواست لینک دانلود دیگر نمایید

مدیریت عملکرد (Performance Management)

 

عنوان مقاله : مدیریت عملکرد (Performance Management)

نویسنده : دكتر سید مهدی الوانی

گرد آوری و تنظیم : مانوئل ا.



در مقاله حاضر مدیریت عملكرد در نگاهی فراسازمانی مطرح شده است, بدین معنی كه نگاه درونی مدیریت عملكرد برای نیل به اثربخشی سازمانی كافی نبوده و ...

برای مطالعه ی کامل این مقاله بروی ادامه مطلب کلیک نمایید ...


چکیده

زمانی كه در دهه هشتاد میلادی, اصطلاح مدیریت عملكرد در ستون علمی پدیدار شد, بیشتر توجه به مدیریت عملكرد در درون سازمانها بود و هدف مدیریت عملكرد افزایش بهره وری سازمانی قلمداد می شد. تلفیق هدفهای فرد و سازمان نقطه تأكید مدیران بود و تلاش می شد كه از این طریق اثربخشی بالائی حاصل شود.

اما پس از مدتی برخی از نویسندگان به این نكته توجه یافتند كه سازمانها زمانی می توانند به اهداف مدیریت عملكرد جامه عمل بپوشانند كه عملكرد سازمان را در یك شبكه یا مجموعه سازمانها مورد ملاحظه قرار دهند و مفهوم مدیریت عملكرد همكارانه را مطرح نمودند.

در مقاله حاضر مدیریت عملكرد در نگاهی فراسازمانی مطرح شده است, بدین معنی كه نگاه درونی مدیریت عملكرد برای نیل به اثربخشی سازمانی كافی نبوده و در عصر حاضر باید از منظر جامعه داخلی و جامعه جهانی به مدیریت عملكرد نگریسته شود تا در دنیای رقابتی و شفاف, بتوان به اثر بخشی و كامیابی دست یافت.

اگر در نگاه درون سازمانی با تأكید بر هدفهای سازمانی بهره وری محدودی كسب می شود, در مدیریت عملكرد برون سازمانی هدفهای جامعه و سازمان با هم مورد توجه قرار می گیرند و مدیریت عملكرد علاوه بر مسئولیت سازمانی, مسئولیت اجتماعی را نیز عهده دار می شود, و در نگاه جهانی, سازمان با تلفیق هدفهای فردی, سازمانی, ملی و جهانی, به بهره وری واقعی دست می یابد, بهره وری كه در معیار جهانی قابل عرضه و ارائه می باشد.


متن کامل مقاله ی فوق را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید.


مقالات مرتبط :
- ارزیابی عملکرد کارکنان
- خدمات بهبود عملکرد و سیستمهای مدیریت کیفیت